
اطلاعیه مهم کمیسیون بررسی موارد خاص برای نیمسال دوم 1403 و دانشجویانی که برای ادامه تحصیل نیاز به مجوز کمیسیون دارند.
در ادامه مطلب بخوانید .... دانشجویانی که برای ادامه تحصیل نیاز به مجوز کمیسیون دارند
باسمه تعالی
کلیه دانشجویان با شرایط زیر برای ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال دوم 1403 باید از تاریخ 07-11-1403 تا تاریخ 15-11-1403 نسبت به ثبت درخواست در سامانه سجاد اقدام و مدارک شرایط خاص خود را بارگذاری نمایند. بدیهی است مسئولیت عدم اقدام به موقع به عهده شخص دانشجو بوده و مجوز انتخاب واحد در نیمسال دوم 1403 را نخواهد داشت.
- دانشجویان با سابقه رأی کمیسیون بررسی موارد خاص قبلی، مبنی بر ارسال ریزنمرات برای تعیین وضعیت نهایی
- دانشجویانی که در نیمسال 031 برای دومین بار یا بیشتر مشروط شده اند (دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته برای سومین بار مشروطی).
- دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که وارد ترم 5 یا بیشتر (سنوات گذرانده:4 یا بیشتر) و کارشناسی پیوسته که وارد ترم 9 (سنوات گذرانده: 8) خواهند شد.
به منظور مساعدت و تسهیل روند فارغ التحصیلی فقط برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که نیاز به ترم 5 دارند در صورت داشتن شرایط ذیل دریافت، تکمیل فرم شماره 1 (در فایلهای ضمیمه) و بارگذاری آن به عنوان مدرک کافی است.
1- دانشجو با یک نیمسال افزایش سنوات (حداکثر 24 واحد باقیمانده) فارغ التحصیل شود.
2- بیش از 2 نیمسال مشروطی نداشته باشد.
3- معدل کل بالای 12 باشد.
- دانشجویانی که نیاز به مرخصی بدون احتساب در سنوات دارند (دانشجویان دارای بیماری خاص و ...) لازم به ذکر است پس از انتخاب واحد امکان صدور مرخصی بدون سنوات وجود ندارد.
این دسته از دانشجویان درخواست ادامه تحصیل خود را در مهلت تعیین شده در سامانه سجاد وزارت علومhttps://portal.saorg.ir ثبت نمایند.
کلیه دانشجویانی که معافیت تحصیلی آنها تا 1403/11/30به اتمام می رسد باید به پنجره واحد خدمات فراجا مراجعه و درخواست سنوات ارفاقی ثبت نمایند.
خاص بودن شرایط مطابق ماده 2 آیین نامه شورای بررسی موارد خاص
الف) مشکلات خانوادگی: از قبیل بیماری حاد، طلاق، صدمات شغلی که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده است.
ب) بیماری جسمی: عمل های جراحی، بستری بودن در بیمارستان که در مقطع فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص ادامه دار بودن (نیاز به استراحت یا دوره درمان طولانی) و تأثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تأیید نماید.
ج) بیماری روحی روانی: مورد تأیید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره استانی که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص ادامه دار بودن (نیاز به استراحت یا دوره درمان طولانی) و تأثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تأیید نماید.
د) فرزند شهید، آزاده و جانباز بالای 25 درصد: با ارائه کپی پشت و رو کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران
ه) فوت بستگان درجه یک: پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر با ارائه گواهی فوت و شناسنامه باطل شده
و) سایر موارد: حکم قضایی زندان، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد.
لازم به ذکر است:
- پس از ثبت نام اولیه در سامانه سجاد، از منوی "خدمات- اداره کل امور دانشجویان داخل- درخواست کمیسیون بررسی موارد خاص"، امکان ثبت درخواست فراهم می شود و بعد از ثبت درخواست باید کد پیگیری معتبر دریافت نمایید.
- بررسی درخواست ها ممکن است در سه سطح دانشکده، استان و سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شود.
- درخواست هایی که به کمیسیون سازمان مرکزی ارجاع داده می شود مشمول پرداخت هزینه مندرج در سامانه سجاد خواهد شد.
- به درخواست ها با اطلاعات ناقص و مدارک غیرقابل استناد ترتیب اثر داده نخواهد شد. دانشجویان با شرایط خاص روحی و روانی باید کاربرگ شرح حال را در ضمیمه ها تکمیل و به همراه مستندات اصلی ارائه دهند.
- مراحل بررسی درخواست ها باید از طریق سامانه سجاد توسط متقاضی پیگیری شود. مراحل بررسی به صورت پیامک مبنی بر مراجعه به سامانه سجاد به اطلاع متقاضی می رسد. عواقب ناشی از عدم پیگیری به موقع، به عهده شخص متقاضی است.
- مواردی که موجب طولانی شدن مراحل بررسی درخواست می شود:
- انتخاب مقطع و رشته نادرست که منجر به رد درخواست می شود.
- مشخصات درخواست نادرست و ناقص که نیاز به بازبینی درخواست توسط دانشجو دارد.
- عدم ارائه مدارک و مستندات قابل قبول برای اثبات شرایط خاص در هر سطح از بررسی که نیاز به بازبینی درخواست توسط دانشجو دارد.
- عدم پیگیری به موقع درخواست در سامانه سجاد (به ویژه پرداخت هزینه برای ارجاع به سازمان مرکزی و ...)
*****
جهت ثبت درخواست کمیسیون موارد خاص( افزایش سنوات تحصیلی، تمدید سنوات تحصیلی، بازگشت به تحصیل، مرخصی تحصیلی، تغییر رشته-گرایش، تغییر گروه آزمایشی، دفاع از پایان نامه، آزمون جامع برای سومین بار، سایر) ابتدا وارد سامانه سجاد به آدرس Portal.saorg.ir شده سپس کلید ثبت نام را فشاردهید.بعد از ثبت اطلاعات هویتی در مرحله اول کلید بعدی را فشار دهید و وارد مرحله دوم شوید.در این مرحله اطلاعات و مدارک هویتی را تکمیل نموده و با زدن کلید بعدی وارد مرحله سوم شوید.در این مرحله مقاطع تحصیلی خود را بطور کامل وارد نموده و کلید بعدی را فشار دهید.در انتها و در مرحله چهارم اطلاعات وارد شده را تایید نهایی نمایید.
سپس از منوی خدمات گزینه اداره دانشجویان داخل را انتخاب نموده واز پنجره کشویی گزینه کمیسیون موارد خاص را انتخاب نمایید.بعد از انتخاب این گزینه صفحه درخواست باز شده و اطلاعات مربوطه را وارد نمایید.پس از وارد کردن اطلاعات و ثبت نهایی روی گزینه کارتابل کلیک نموده و کد پیگیری خود را مشاهده فرمائید.
لازم به ذکر است درخواست ثبت شده ابتدا به دانشگاه محل تحصیل شما ارسال شده و بعد از بررسی در دانشگاه درصورت نیاز به بررسی درخواست در شورای استانی ، درخواست به کارتابل شما ارسال شده و با کلیک برروی کد پیگیری درخواست خود مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایید.ودر صورت نیاز به بررسی درخواست در سازمان مرکزی ، درخواست مجدد به کارتابل متقاضی جهت پرداخت ارسال شده و بعد از پرداخت مورد نظر به سازمان مرکزی جهت بررسی ارسال می گردد.
راهنمای ثبت درخواست کمیسیون بررسی موارد خاص
گردش کار درخواست کمیسیون موارد خاص